B040341B04 |
Geometria, mesura i estadística |
2016-2017 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
28/9/2016 - 15/5/2017 (30 hores) de 17:30h a 20:00h |
|
ESC Quatre Vents |
|
av. Pirineus, 19 (Manlleu)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Osona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Identificar els coneixements i les creences dels mestres en relació a la resolució de problemes i el càlcul mental per impulsar el treball competencial de les matemàtiques.
Reflexionar sobre la pròpia pràctica per apropar i millorar el càlcul mental i la resolució de problemes a l’aula.
|
| |
Objectius |
- Aprofundir en la millora de les estratègies de càlcul de P3 fins a 6è.
- Potenciar la resolució de problemes com activitat indispensable per l’aprenentatge de les matemàtiques.
- Saber identificar què és un problema de matemàtiques.
- Saber ensenyar a resoldre problemes de matemàtiques.
- Conèixer diferents estratègies per resoldre problemes.
-Identificar les competències treballades en la resolució de diferents tipologies de problemes matemàtics.
|
| |
Continguts |
- Estratègies de càlcul mental i càlcul escrit (Primer Bloc)
- Resolució de problemes (Segon i Tercer Bloc)
-Avaluació competencial de la resolució de problemes.
|
| |
Formador/a |
Selles, Isabel
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-osona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
28/09/2016 |
1730 |
2000 |
Sessió 2 |
dilluns |
17/10/2016 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimecres |
23/11/2016 |
- |
- |
Sessió 4 |
dilluns |
23/01/2017 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimecres |
15/02/2017 |
- |
- |
Sessió 6 |
dilluns |
20/03/2017 |
- |
- |
Sessió 7 |
dimecres |
26/04/2017 |
- |
- |
Sessió 8 |
dilluns |
15/05/2017 |
1730 |
2000 |
|
| |