Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B040341B04   Geometria, mesura i estadística
2016-2017   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   28/9/2016 - 15/5/2017 (30 hores) de 17:30h a 20:00h
   ESC Quatre Vents
   av. Pirineus, 19 (Manlleu) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Osona
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Identificar els coneixements i les creences dels mestres en relació a la resolució de problemes i el càlcul mental per impulsar el treball competencial de les matemàtiques.
Reflexionar sobre la pròpia pràctica per apropar i millorar el càlcul mental i la resolució de problemes a l’aula.

  
Objectius   - Aprofundir en la millora de les estratègies de càlcul de P3 fins a 6è.
- Potenciar la resolució de problemes com activitat indispensable per l’aprenentatge de les matemàtiques.
- Saber identificar què és un problema de matemàtiques.
- Saber ensenyar a resoldre problemes de matemàtiques.
- Conèixer diferents estratègies per resoldre problemes.
-Identificar les competències treballades en la resolució de diferents tipologies de problemes matemàtics.
  
Continguts   - Estratègies de càlcul mental i càlcul escrit (Primer Bloc)
- Resolució de problemes (Segon i Tercer Bloc)
-Avaluació competencial de la resolució de problemes.
  
Formador/a   Selles, Isabel
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-osona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   28/09/2016   1730   2000 
 Sessió 2   dilluns   17/10/2016   -   - 
 Sessió 3   dimecres   23/11/2016   -   - 
 Sessió 4   dilluns   23/01/2017   -   - 
 Sessió 5   dimecres   15/02/2017   -   - 
 Sessió 6   dilluns   20/03/2017   -   - 
 Sessió 7   dimecres   26/04/2017   -   - 
 Sessió 8   dilluns   15/05/2017   1730   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent